‘Meer balans in je eetgedrag!’

Wil jij graag..

  • anders leren omgaan met trek?
  • weten waardoor we trek in eten hebben?
  • begrijpen waarom jouw omgeving invloed heeft op je eetgedrag?
  • leren welke voeding je ondersteunt bij een gezonde eetbalans?
  • flexibeler met je eetgedrag om kunnen gaan?
  • de relatie tussen voeding en je stemming of emoties begrijpen?
  • beter omgaan met stress?
  • minder last hebben van negativiteit of snel geïrriteerd zijn?

Het programma: ‘Meer balans in je eetgedrag!’

Waarom je eet

We gaan in op de vraag waarom eten we eigenlijk? Eten is plezier voor velen van ons, hoe komt dat? Je leert alles over de ‘pleasure trap’, het beloningssysteem, het blisspoint, de reden van trek in eten. Maar ook de rol van de omgeving, jouw persoonlijkheid, stress, het brein en je innerlijke publiek die jou eetgedrag dagelijks steeds opnieuw beïnvloeden.

Wat je eet

Wat is je dagelijkse eetpatroon? Welke invloed heeft dit op je stemming en emoties? Wat is het belang van verzadiging, voldoende voedingstoffen en een stabiele bloedsuikerspiegel? Ik geef uitleg en samen kijken we naar welke voeding heel veel ondersteuning kan bieden in het verkrijgen van een aangename balans.

Hoe je eetgedrag verandert

Je krijgt kennis over de werking van je brein en de instincten die een belangrijke rol spelen in je dagelijkse voedselkeuze. Dit bewustzijn is nodig om los te komen van oude eetgewoonten en dit te vervangen door nieuw meer wenselijk eetgedrag. We gaan kijken naar jouw relatie met eten en wat de balans is die jij wilt creëren.

In een periode van 16 weken gaan we samen met maximaal 6 andere vrouwen (online) aan de slag! De bijeenkomsten zullen in de avond of het weekend plaats vinden. Deze duren twee uur per keer en bestaan uit een combinatie van theorie, oefeningen en het delen van ervaringen. Je krijgt iedere week praktische opdrachten om zelf mee aan de slag te gaan.

Hoe zou het zijn als..

Je minder trek in ongezond eten ervaart?
Je niet hoeft te vertrouwen op je wilskracht?
Je geen last meer van eetbuien hebt?
Je niet iedere paar maanden op een ander dieet hoeft te gaan?
Je een relaxte relatie met eten hebt?
Je weet welke aanpak het beste past bij je persoonlijkheid?
Je heel veel praktische en vernieuwende tips krijgt?
Je strategieën ontwikkelt om anders met de impulsen van je brein om te gaan?